Gwarancja

WARUNKI GWARACJI

 

  1. Gwarancja obejmuje wyroby sprzedane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i znajdujące się na  jej terytorium w czasie realizowania procesu reklamacji.
  2. Gwarant zapewnia należytą jakość mebli przy zachowaniu zasad ich użytkowania zgodnie z przeznaczeniem w okresie 24 miesięcy od daty ich sprzedaży konsumentowi, ale nie dłużej, niż 27 miesięcy od daty ich wydania Sprzedawcy przez Gwaranta. Okres objęty gwarancją rozpoczyna się od momentu wydania mebli Kupującemu. Data wydania mebli musi być potwierdzona .
  3. Gwarant uprawniony będzie do odmowy przystąpienia do wykonywania obowiązków gwarancyjnych w przypadku nie okazania przez Kupującego dowodu sprzedaży wystawionego przez Sprzedawcę (faktura , paragon) oraz karty gwarancyjnej umożliwiających ustalenie pochodzenia wyrobu od Gwaranta i okresu gwarancji.
  4. Przy sprzedaży, celem sprawdzenia jakości, meble powinny być rozpakowane przez kupującego, co sprzedawca potwierdza w dowodzie sprzedaży mebla.
  5. Producent odpowiada za wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanych meblach oraz za uszkodzenia będące nieuniknionym ich następstwem wówczas, gdy mebel był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem i w odpowiednich warunkach.
  6. Reklamacje z  tytułu wad gwarancyjnych przyjmuje sklep, w którym sprzedano towar, a czas realizacji jest  liczony od daty przekazania jej producentowi.
  7. O przyjęciu reklamacji do realizacji przez Producenta albo też o uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną, Kupujący będzie powiadomiony w terminie 21 dni osobiście poprzez serwis firmowy, telefonicznie lub pisemnie.
  8. Reklamacje uznane za zasadne będą realizowane w terminie 30 dni roboczych, po uprzednim  telefonicznym powiadomieniu Kupującego. W wyjątkowych sytuacjach producent zastrzega sobie prawo przedłużenia terminu.
  9. Niniejsza karta gwarancyjna jest ważna wraz z dowodem zakupu mebli.

 

   SPOSÓB REALIZOWANIA REKLAMACJI

 

  1. Realizacja reklamacji w drodze nieodpłatnej naprawy nastąpi do 30 dni od daty jej rozpatrzenia.
  2. O uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną Kupujący będzie powiadomiony w terminie 21 dni od daty zawiadomienia telefonicznie lub pisemnie.
  3. Termin rozpatrzenia i realizacji reklamacji może ulec przedłużeniu, jeżeli Kupujący wyrazi na to zgodę faksem, e-mailem lub w inny sposób na piśmie. Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi, gdy przedstawiciel Gwaranta zgłosił się do Kupującego w uzgodnionym terminie i nie mógł dokonać czynności reklamacyjnych z przyczyn leżących po stronie Kupującego. W tej sytuacji Gwarant realizuje reklamację w nowym 30-dniowym terminie.
  4. Jeśli użytkownik dwukrotnie uniemożliwi dokonania naprawy (termin wizyty serwisu producenta został dwukrotnie niedotrzymany z winy Kupującego) uważa się, że zrezygnował z uprawnień gwarancji.
  5. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacji lub uniemożliwieniu wykonania obowiązków gwarancyjnych kupujący zobowiązany będzie do pokrycia kosztów poniesionych przez Gwaranta w związku z przystąpieniem do wykonania obowiązków gwarancyjnych.
  6. W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny producenta usuwalna,  świadczenie będzie realizowane przez naprawę u Kupującego na miejscu, w pozostałych sytuacjach naprawa wyrobu odbędzie się w Fabryce producenta . O sposobie realizacji reklamacji decyduje przedstawiciel producenta.
  7. Kupujący ma obowiązek  wydania mebli lub ich części przedstawicielowi producenta, celem przewiezienia ich do siedziby producenta oraz  naprawy w warunkach fabrycznych.
  8. Producent nie ma obowiązku dostarczenia Kupującemu wyrobu zamiennego na czas dokonywania naprawy w warunkach fabrycznych. Odmowa wydania wyrobu  (lub jego części) do naprawy w warunkach fabrycznych bądź uniemożliwienie naprawy,  uznawane jest za rezygnację z uprawnień gwarancyjnych.
  9. Producent nie odpowiada za niezgodność towaru z umową, gdy Kupujący o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie powinien wiedzieć (mebel z ekspozycji, uszkodzony itp.)
  10. Meble należy chronić przed nieuzasadnionymi uszkodzeniami mechanicznymi, które mogą być spowodowane np. siadaniem na płytę podgłówka, stawaniem (siadaniem) na podłokietnikach, krawędziach oparć, na pojedynczych drewnianych listwach sprężynujących wysuwki, rozpychaniem skrzyni na pościel powodując ich zapadanie.
  11. Przed pierwszym użyciem należy upewnić się, że zostały usunięte zabezpieczenia transportowe.
  12. Reklamacja nie stanowi podstawy do wstrzymania zapłaty za meble.

 

Gwarancją producenta nie są objęte :

 

  1. Wady,  uszkodzenia, braki elementów i akcesoriów widoczne w chwili zakupu mebli, które powinny być przed sprzedażą  ujawnione i usunięte przy wydaniu mebli Kupującemu.
  2. Uszkodzeń spowodowanych niedbałym zachowaniem ,np. nacięcia przez ostre przedmioty.
  3. W przypadku stwierdzenia przez przedstawiciela producenta zabrudzenia tkaniny lub eko skóry oraz wady wynikające ze zużycia, działania wilgoci, środków chemicznych, silnego ogrzewania, uszkodzeń mechanicznych , prania pokrowców mebli tapicerskich.
  4. Przebarwień powstałych przez kontakt z farbującymi tekstyliami ,np.jeansy.
  5. Możliwość siadania pianki do 5% i jest to zgodne z polską normą (PN-78/c-05012/12).
  6. Różnice w stopniu twardości pojedynczych elementów wyrobu tapicerskiego wynikających  z ich zróżnicowanej wielkości oraz uwarunkowane  zastosowanymi rozwiązaniami konstukcyjnymi.
  7. Uszkodzenia powstałe w wyniku niefortunnego bądź nieostrożnego przewozu, przenoszenia mebli oraz ich montażu i ustawień  dokonanego przez kupującego lub inne osoby działające na jego zlecenie, jak również wynikłe po sprzedaży (wydaniu) wskutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności, za które nie odpowiada producent (gwarant) ani sprzedawca.
  8. Szkody spowodowane przez zwierzęta.
  9. Zalania mebli wodą lub innymi cieczami.
  10. Uszkodzenia wynikłe z naprawy lub przeróbki mebli wykonywanej przez lub na zlecenie kupującego, bez pisemnej zgody gwaranta.
  11. Występujące różnice w odcieniach tkaniny w zależności od kąta padania oświetlenia naturalnego i sztucznego, łączeniu mebli w zestaw z różnych dostaw – zamówień i mogące w tym wypadku występować różnice w odcieniach tkanin, a reklamacja dotyczy  różnicy poszczególnych wyrobów nabytych w różnych okresach.
  12. Nieznaczne zmiany właściwości, wyglądu zewnętrznego, zachodzące w sposób naturalny z upływem czasu w warunkach normalnego użytkowania ( np. przesunięcie pikówek, rozciąganie materiału, zmarszczenia, rozjaśnienia, wypłowienia, zdeformowania gąbki).
  13. Efekt pillingu i mechacenia tkanin jest rzeczą naturalną i niemożliwą do całkowitego wyeliminowania.
  14. Migracja barwników z tkanin o kolorach intensywnych i ciemnych na jasne jest nieunikniona.
  15. Wady i uszkodzenia w odniesieniu do których Gwarant (producent) obniżył cenę mebla.
  16. Drobne ślady i nierówności w miejscach klejenia drewnianych elementów mebli będące efektem naturalnych zmian (‘’pracą’’ drewna podczas użytkowania mebli).
  17. Nieznaczne różnice wymiarów zewnętrznych od podanych w ofercie (dokładność  +/- 3cm).
  18. Meble tapicerowane mają charakter wypoczynkowy, zaprojektowane i wykonane są z przeznaczeniem okazjonalnego spania, nie zastępują sypialni.
  19. Dopuszczalne różnice w odcieniu drewnianych elementów wynikające z naturalnego pochodzenia materiału.

 

Zasady użytkowania i konserwacji

 

Istnieją generalne zasady utrzymania i konserwacji, stosowane do wszelkich materiałów, które stanowią obicia mebli tapicerowanych. Stosowanie i przestrzeganie kilku prostych wskazówek pozwoli przedłużyć żywotność Państwa mebli i zapewni satysfakcję z ich użytkowania:

  1. Meble powinny być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem i zasadami ich użytkowania. Należy  unikać siadania na podłokietnikach, stawania na siedziskach, oparciach  lub pojedynczych listwach sprężynujących , nie skakać.
  2. Meble należy użytkować w normalnych warunkach mikroklimatu, tzn. wilgotności powietrza 40-80 % i temperaturze 10-35° C.
  3. Wymagane jest również właściwe, stabilne ustawienie mebli na dobrze wypoziomowanej podłodze.
  4. Sposób montażu mebli, ilość elementów i akcesoriów montażowych, określa instrukcja montażu danego mebla.
  5. Bezpośrednio na meblu nie stawiać gorących przedmiotów.
  6. Unikać działania na mebel: alkoholi, rozpuszczalników i innych środków chemicznych.
  7. Mebel należy ustawiać w odległości nie mniejszej niż 1 m, od czynnych źródeł ciepła.
  8. Powierzchnię mebla należy czyścić lekko wilgotną, miękką szmatką.
  9. W trakcie używania mebli niedopuszczalne jest nadmierne jednostkowe uciskanie miękkich elementów tapicerskich (np. skakanie na siedziskach kanap,  siadanie na krawędziach bocznych itp. Na powierzchniach tapicerskich poszczególnych mebli, w trakcie normalnego użytkowana mogą pojawiać się marszczenia i pofałdowania dające się rozprowadzić ręką. W celu efektywnej eksploatacji mebli należy dbać o równomierne użytkowanie zestawu. W szczególności w meblach dwu i więcej osobowych należy unikać używania tylko jednego siedziska, co pozwoli zapobiec różnicom w wyglądzie całego zestawu.
  10. W trakcie używania na obiciach tapicerskich, w wyniku naturalnych procesów utraty pigmentu barwiącego mogą pojawiać się odbarwienia w miejscach poddanych intensywnemu użytkowaniu (czyszczeniu), jak również wystawionych na działanie promieni słonecznych.  Wady te nie podlegają odpowiedzialności producenta.
  11. Meble wypoczynkowe z możliwością ich rozłożenia nie służą do codziennego spania tylko okazjonalnego (nie zastępują łóżka).
  12. Przed pierwszym rozłożeniem należy się upewnić, że zostały zdjęte zabezpieczenia transportowe.
  13. Zabronione jest samodzielne rozkładanie i składanie funkcji mebli przez dzieci
  14. Unikać bezpośredniego kontaktu tkaniny lub ekoskóry z potem ciała ludzkiego oraz z tłuszczami pochodzenia zwierzęcego i roślinnego.

 

CZYSZCZENIE I KONSERWACJA

 

  1. Materiały tapicerskie: skóry, tkaniny, ekoskóry należy utrzymywać w czystości. Nie należy dopuszczać do mocnego zabrudzenia materiału obiciowego. Właściwa konserwacja i pielęgnacja zapewniają utrzymanie walorów użytkowych i estetycznych mebla przez długi czas.
  2. Przed czyszczeniem meble należy odkurzyć: powierzchnie tapicerowane oraz powierzchnie matowe odkurzamy za pomocą odkurzacza z miękką szczotką. Powierzchnie na połysk odkurzamy miękką  i suchą szmatką.
  3. Plamy usuwać niezwłocznie po ich powstaniu.
  4. Środków czyszczących nie nanosić bezpośrednio na zabrudzenie lecz czyścić za pomocą białej szmatki lub gąbki.
  5. Poprzez pocieranie przy czyszczeniu można uszkodzić powierzchnię materiału obiciowego. Dlatego należy powierzchnię czyścić delikatnie ostrożnie wykonując okrężne ruchy. Po wyschnięciu zaimpregnować
  6. Po czyszczeniu należy doprowadzić do wyschnięcia czyszczonej powierzchni. Meble można  użytkować dopiero po całkowitym wyschnięciu.